Reliefurile formeaza un capitol consistent si original al operei lui Cornel Medrea. Sculptorul a experimentat toate tipurile de relief, de la cel foarte plat pāna la cel care tinde spre tridimensional (ronde-bosse). Instalate pe soclurile unor busturi sau statui, cu functia de a evoca personalitatea celui omagiat sau de sine statatoare, reliefurile uneori cu subiecte istorice sau mitologice se remarca prin stiinta compunerii unor scene cu mai multe personaje, savant elaborate.
© Editura Meridiane
Din 1918 dateaza Legenda lui Dragos Voda, relief reluat intr-o noua varianta pentru pavilionul romanesc de la Expozitia internationala de la Paris din 1937, unde va fi si premiat. Un suflu epic anima scena infruntarii lui Dragos cu zimbrul. Sugestia adāncimii spatiale, a succesiunii planurilor care se suprapun si intrepatrund este realizata cu inteligenta artistica. Dincolo de profesionalismul executiei, relieful are calitatea de a fi viu si puternic.
© Editura Meridiane
Fat-Frumos este un relief din 1922. Prin subiect lucrarea apartine tendintei care vedea in folclor o zona majora de inspiratie. Medrea retine din legenda tema cuplului. Se precizeaza de pe acum idealul de frumusete masculina si feminina al lui Medrea, un ideal de blānda robustete, din care lipseste orice ostentatie a fortei. Modelajul este sensibil, purtator de sugestii poetice.
© Editura Meridiane
Ghiocelul, din 1923, este un altorelief (relief inalt), un gen destul de putin uzitat in sculptura romāneasca.
Reliefurile cu tema mitologica (Leda, 1934; Faun) sunt exemplare remarcabile ale supravietuirii clasicismului si restructurarii sale in epoca moderna.
© Editura Meridiane
Faun
© Editura Meridiane
Cāntarea cāntarilor
© Editura Meridiane
Intimitate (conversatie)
Meniu | Opera